Moral: Small things can make big changes/impact. A little good goes a long way.


Bila tengok cerita ni, rasa bangga sebab Mama dah didik aku dengan didikan agama yang sangat sangat cukup. Aku bersyukur sebab tak pernah walau sedetik hati ni nak cuba semua yang aku tengok. Banyak benda yang aku belajar dari cerita ni. Contoh macam ,

"Seorang perempuan mempunyai 9 darjah keaiban. Iaitu malu. Bila kesemua darjah keaiban itu hilang dalam diri seseorang wanita, maka rosaklah akhlaknya. Berlakunya maksiat. Dan itu semuanya dosa dosa besar. Bila adanya dosa dosa besar, susah untuk kita dapatkan ketenangan dalam diri."

Okay news for today, me and my siblings decided to do something for Mama's birthday since we didn't do anything last year. So as we plan, I baked a cake with a word "Happy Birthday Ma ♥" as its topping. Sorry Mama tak sedap. I know :/ while others plan to buy a handbang or shoes as a gift. So today, Nani and Nana
bought a shoes from Hush Pupies which cost us RM270. Anything for you Mama :) Nani, Nana and Erin run to kiss Mama. Me and Afiq was like err. Aku cukup tak reti lahh nak sweet sweet dangan Mama ni. Rasa cam segan. So I told Mama, flying kiss je lahh. But Mama refuse. 

"Nak kiss jugak"

Haha so I gave her a kiss on her left cheek. 3 in one actually, 

"Happy Belated Birthday, Happy Teachers Day, Happy Mothers Day Mama ♥ :) , Your lovely daughter, Diela."